Dominika Handzušová Rôzne

Bratislavu a Trnavu spojí cyklocesta: TOTO sú varianty pre náš okres

Z Trnavy do Bratislavy by sme sa o pár rokov mohli dostať aj na bicykli. Tzv. vinohradnícka cyklocesta prepojí už existujúce trasy s novými úsekmi. Kadiaľ trasa povedie cez trnavský okres?

Ilustračný obrázok k článku Bratislavu a Trnavu spojí cyklocesta: TOTO sú varianty pre náš okres
Zdroj: Dnes24.sk

Bratislavu a Trnavu by mohla v budúcnosti spojiť cyklotrasa. Približne 45 až 50-kilometrová cesta by mala čiastočne viesť po jestvujúcich miestnych komunikáciách, čiastočne medzi vinicami a pozdĺž potokov. Cyklistom má ukázať nielen rôzne pamiatky, ale aj doviesť ľudí na železnicu. Hotová by mohla byť v roku 2018. Projekt majú finančne pokryť hlavne prostriedky štátneho rozpočtu.

Posilní cestovný ruch

„Trasa by mala ukázať zaujímavé miesta, aj krajinársky zaujímavé, aj vinohradnícke a kultúrno-historické, aby sa ľudia mohli bezpečne niekam dostať, zastaviť a niečo pekné vidieť,“ povedal stavebný inžinier Peter Rakšányi, ktorý má za úlohu do konca februára vypracovať štúdiu uskutočniteľnosti vinohradníckej cyklocesty.

Cyklocesta má tak posilniť cestovný ruch a priviesť návštevníkov do obcí pod Malými Karpatmi, avšak majú byť na nej i väzby na železničnú dopravu. „A to v takých obciach, kde železničná doprava nie je, aby sa ľudia dostali zo svojich dedín pomocou tejto trasy na stanicu,“ dodal Rakšányi.

Cyklotrasa má viesť z hlavného mesta do Svätého Jura, Pezinka, potom do Vinosadov, Modry, Dubovej, Častej a Dolian. V trnavskom okrese sa predpokladalo riešenie cesty v dvoch variantoch. Prvý by viedol po trase Smolenice, Boleráz, Bohdanovce do Trnavy, druhý z Orešian, do Suchej nad Parnou a do Trnavy.

Definitívna trasa sa však ešte tvorí a posudzuje z rôznych hľadísk. „Napríklad starostka Trstína mi povedala, že by chceli ťahať trasu až k nim, pretože tam je zrušená historická železnička a tadiaľ plánujú väzby na iné svoje cyklotrasy. Takže to budeme asi projektovať až po Trstín,“ povedal Rakšányi.

Investície do polovice dĺžky

Podľa stavebného inžiniera môže byť cyklotrasa hotová za dva roky. V mestách využije jestvujúce miestne komunikácie, niekde sa povrchy opravia, pozdĺž potokov alebo medzi vinicami sa vytvorí nová konštrukcia. Trasa by mala využiť i existujúce poľné či hospodárske cesty. „Z 50-kilometrovej dĺžky sa bude investovať možno do polovice. A ak nebudú problémy, v roku 2018 môže byť postavená,“ dodal Rakšányi.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM