Kraj zvýši počet spoplatnených úsekov ciest: Za ich kritický stav môžu nákladiaky
K zhoršovaniu stavebnotechnického stavu a bezpečnostných parametrov krajských ciest prichádza podľa predsedu Trnavského samosprávneho kraja Jozefa Viskupiča v dôsledku presunu nákladnej dopravy na cesty 2. a 3. triedy, ktoré sú v správe vyššieho územného celku.
Trnavský samosprávny kraj (TTSK) žiada Ministerstvo dopravy a výstavby SR o rozšírenie zoznamu úsekov ciest spoplatnených pre nákladné automobily o desať kritických častí najmä v okresoch Galanta a Dunajská Streda.
Regionálne cesty svojimi technickými parametrami nezvládajú nápor ťažkých nákladných vozidiel, keďže neboli na súčasnú intenzitu cestnej premávky a dopravnú záťaž stavané.
„Vysoká intenzita nákladnej dopravy a jej sprievodné javy – exhaláty, emisie, hluk, otrasy, narušovanie statiky obydlí, ohrozenie chodcov, detí a cyklistov, ktorí sú účastníkmi cestnej premávky, vo veľkej miere znižujú kvalitu života obyvateľov bývajúcich v bezprostrednej blízkosti ciest 2. a 3. triedy. V tomto kontexte sa dotknutí obyvatelia opakovane obracajú na kraj s podnetmi, sťažnosťami a petíciami,“ konštatoval Viskupič.
Preto v záujme ochrany zdravia ľudí a majetku sa TTSK rozhodol zapojiť do pripomienkového konania vo veci návrhu vyhlášky Ministerstva dopravy a výstavby SR č. 475/2013 Z. z., ktorou sa vymedzujú úseky diaľnic, rýchlostných ciest, ciest I. triedy, ciest II. triedy a ciest III. triedy s výberom mýta v znení neskorších predpisov.
Kraj žiada zaradiť medzi spoplatnené štyri úseky ciest 2. triedy, ktoré sú súbežné s cestami 1. triedy v celkovej dĺžke vyše 142 kilometrov.
Zvyšných šesť úsekov tvoria úseky ciest 2. triedy, ktoré nie sú súbežné s cestami 1. triedy, v celkovej dĺžke vyše 107 kilometrov.
Foto: Ilustračné