Rôzne

Motoristi v smere z Trnavy sa už priamo napoja na bratislavský obchvat

Národná diaľničná spoločnosť odovzdala do užívania ďalšiu kľúčovú časť stavby D1/D4 za Bratislavou.

Ilustračný obrázok k článku Motoristi v smere z Trnavy sa už priamo napoja na bratislavský obchvat
Zdroj: Facebook.com/Ministerstvo dopravy a výstavby SR

Od dnešného dňa sa motoristi prvýkrát priamo napoja z D1 na D4 aj v smere z Trnavy. „Okrem napojenia v Bratislave aktuálne realizujeme aj diaľničné obchvaty Prešova, Košíc, Ružomberka, Tvrdošína, Žiliny, či obchvaty Šale a Sabinova na cestách I. triedy,“ podotkol minister dopravy Jozef Ráž.

Vďaka otvoreniu vetvy z D4 na D1 bolo možné v marci tohto roka presmerovať tranzitnú nákladnú dopravu v smere na Trnavu z Prístavného mosta na obchvat Bratislavy. Zákaz tranzitnej dopravy nad 7,5 tony platí od začiatku marca. Za marec, apríl a máj medziročne klesol počet kamiónov v meste o ďalších 60 000, teda o takmer 650 kamiónov denne.

„Po otvorení napojenia z D1 na D4 a presmerovaní nákladnej tranzitnej dopravy na obchvat očakávame ešte lepší výsledok. Ďalšie stovky kamiónov denne sa vyhnú Bratislave aj v smere z Trnavy,“ doplnil generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček.

Nová vetva z D1 na D4 v smere z Trnavy na Jarovce bude dlhá jeden kilometer, pôjde o plnohodnotný dvojpruh. Motoristi sa z D1 odpoja pred križovatkou, vetva ich povedie popod diaľnicu D1 a následne sa napoja na D4.

„Na stavbe doteraz pracovalo viac ako 2 100 pracovníkov, pričom použili viac ako 2 200 ton ocele, 53 000 ton asfaltu a viac ako 55 000 metrov kubických betónu. Vybudovali sme tiež 450 000 metrov kubických násypov a viac ako 10 000 metrov štvorcových oporných múrov," priblížil za zhotoviteľa Wojciech Wlodzimirski, riaditeľ stavby D1/D4 na úseku Bratislava-Triblavina v poľskej spoločnosti Budimex SA.

Ide v poradí o štvrtú vetvu, ktorá bola za posledný rok daná do užívania motoristom. Aktuálne už motoristi využívajú napojenie z D4 na D1 v smere na Trnavu, vetvu z Trnavy na Raču, zo Zlatých Pieskov na Jarovce.

Modernizácia D1 pred Bratislavou a križovatka D1/D4 predstavujú najvýznamnejšiu investíciu do cestnej infraštruktúry na západnom Slovensku. Po dokončení prác vznikne na úseku plnohodnotná diaľnica, ktorú západoslovenský región nevyhnutne potrebuje.

Zdroj: Facebook
Zdroj: SITA
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM