Správy

Už sa to blíži! Novú cyklotrasu v kraji plánujú OTVORIŤ už onedlho

Novú cyklotrasu medzi mestami Piešťany a Vrbové plánujú slávnostne otvoriť 1. mája.

Ilustračný obrázok k článku Už sa to blíži! Novú cyklotrasu v kraji plánujú OTVORIŤ už onedlho
Zdroj: Združenie obcí Zelená cesta/R.Mlynár

Cyklotrasu Zelená cesta medzi mestami Vrbové a Piešťany plánujú slávnostne otvoriť 1. mája tohto roku.

Už len drobnosti

Rok od začiatku jej výstavby zostáva dorobiť už len drobné práce, ako je druhá vrstva nástreku stredovej čiary, nainštalovanie 970 solárnych svetelných gombíkov v stredovej línii cyklotrasy, dokončiť náter zábradlí, osadiť cykloturistické značenia a absolvovať kolaudačný proces. Informoval o tom Radoslav Mlynár zo združenia obcí Zelená cesta.

Kilometre dlhá cyklotrasa

Združenie obcí si od Železníc Slovenskej republiky prenajalo nevyužívanú železničnú trať Piešťany – Krakovany – Trebatice – Vrbové a po odstránení koľajníc, podvalov a časti štrkového lôžka na nej dokončuje 7,6 kilometra dlhú cyklotrasu s asfaltovým povrchom a šírkou tri metre. Primátori Piešťan, Vrbového a starostovia obcí Trebatice a Krakovany zo združenia Zelená cesta pripravovali túto cyklotrasu približne 15 rokov.

Keď už boli všetky prípravné práce vo finále, združenie muselo opakovať verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby. Najväčší problém, ktorým bolo financovanie, pomohli vyriešiť milióny eur z Plánu obnovy a odolnosti SR. Náklady podľa zverejnených zmlúv dosiahnu približne 5 miliónov eur.

Čo ešte spravili?

Ako ďalej informoval Radoslav Mlynár, súčasťou prác bola okrem iného aj rekonštrukcia siedmich mostných objektov vrátane vybudovania nových pilierov mosta pri križovaní s cestou II/499 a kompletnej sanácie mosta nad D1, ďalej inštalácia bezpečnostného zábradlia cyklotrasy v dĺžke takmer 3,6 kilometra, rekonštrukcia priecestí II/504 Krakovany a II/499 Kocurice a osadením nového osvetlenia a zvodidiel.

Dnes už neexistujúcu železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili v októbri 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy. Osobná preprava tu definitívne skončila v roku 1978. O záchranu trate sa niekoľko rokov snažili ľudia z občianskeho združenia Čango, ktorí presadzovali vybudovanie cyklotrasy popri nej, čo bolo pre komplikované vlastnícke vzťahy takmer nemožné. Napokon zvíťazila silná spoločenská objednávka na bezpečné cyklistické spojenie Piešťan a Vrbového na telese trate. Ľudia tento zámer v minulosti podporili napríklad cyklojazdami medzi týmito mestami, ale aj petíciou, ktorú podpísalo viac ako 3 500 ľudí.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: SITA
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM