Júlia Vargová Rôzne Správy

Trnavská škôlka sa inšpiruje Škandináviou: Uplatňuje prvky dánskeho vzdelávania

Pedagogičky trnavskej materskej školy sa vzdelávajú v spolupráci s Dánskom. Základná škola s materskou školou na Ulici Kornela Mahra v Trnave začala realizačnú fázu projektu reformy predškolského vzdelávania vo východnej Európe.

Ilustračný obrázok k článku Trnavská škôlka sa inšpiruje Škandináviou: Uplatňuje prvky dánskeho vzdelávania
8
Galéria
Zdroj: ZŠ s MŠ K. Mahra

Na elokovaných pracoviskách materských škôl na Ulici K. Mahra a Čajkovského ulici, začala realizačná fáza projektu Reform of Early Childhood Education in Eastern Europe (REFEE).

Ako informovala trnavská radnica na svojej stránke, projekt, ktorého nositeľom je VIA University College, Aarhus, ponúklo Dánsko Ministerstvu školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky.

„Ministerstvo s realizáciou projektu oslovilo Pedagogickú fakultu Trnavskej univerzity v Trnave (PdF TU) ako akademické pracovisko, ktoré úzko spolupracuje so spomínanými materskými školami,“ upresňuje Mesto Trnava, ktoré je partnerom projektu a zriaďovateľom materských škôl.

Cieľom projektu je vniesť prvky dánskeho predškolského vzdelávania do slovenských podmienok.

Trnavskí pedagógovia si boli dánske školstvo pozrieť v auguste tohto roku. Ďalším krokom bola úvodná konferencia, ktorá sa konala 18. septembra.

Ako uvádza mesto, projekt potrvá do konca júna 2022. „Počas tohto obdobia každý mesiac na štyri dni navštívia lektori z Dánska materskú školu K. Mahra, aby sa oboznámili s naším predškolským vzdelávaním a priniesli svoje skúsenosti,“ vysvetľuje trnavská radnica.

Základné zásady dánskej filozofie materských škôl vychádzajú z myšlienok a teórií Fridricha Froebela a Marie Montessori.

Predškolská starostlivosť o deti je na Slovensku považovaná skôr za sociálnu záležitosť než za výchovno-vzdelávaciu. V škandinávskej kultúre je to iné.

„Severská tradícia uplatňuje prístup sociálneho vzdelávania, ktorý zdôrazňuje hru, vzťahy a život v prírode, a predpokladá, že vzdelávanie sa uskutočňuje prostredníctvom účasti detí na sociálnej interakcii a procesoch," opisuje pre mestský web Karin Hambálková, zástupkyňa riaditeľa pre predprimárne vzdelávanie, ZŠ s MŠ K. Mahra.

"Podľa dánskych tradícií a aj presvedčenia sú voľná hra, praktické a estetické činnosti najdôležitejšie zo všetkých aktivít pre deti, pretože prostredníctvom nich sa komplexne rozvíja reč a predstavivosť, ako aj spoločenské a komunikačné zručnosti,“ dodáva zástupkyňa.

Foto: ilustračné

Sledujte nás aj na našom Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť ďalší zaujímavý obsah z Trnavy a okolia.

Trnavská škôlka sa inšpiruje Škandináviou
8
Galéria
Zdroj: ZŠ s MŠ K. Mahra
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM