Trnavská univerzita je už treťou najlepšou na Slovensku!
Posun v medzinárodnom hodnotení univerzity nastal vďaka zvýšeniu kvality publikácií, pedagógov so zahraničnými skúsenosťami a veľkým podielom študentov, ktorí štúdium dokončia načas.
Trnavská univerzita v Trnave si vďaka splneniu týchto kritérií zlepšila svoje umiestnenie v medzinárodnom hodnotení U-Multirank o dve miesta. Stala sa tak treťou najkvalitnejšou vysokou školou na Slovensku spomedzi všetkých zapojených slovenských vysokých škôl. Informovala o tom riaditeľka oddelenia analýz a stratégií v oblasti kvality TU Adriana Krupová .
U-Multirank je ranking, ktorý hodnotí 1759 vysokoškolských inštitúcií z 92 krajín sveta v piatich oblastiach – štúdium, výskum, prenos vedomostí, medzinárodná orientácia a regionálna angažovanosť. Ranking zverejnený v júni ukázal, že Trnavská univerzita je lídrom rebríčka zapojených slovenských univerzít podľa prednastavených indikátorov.
Oproti piatemu miestu z minulého roka sa Trnavská univerzita v rámci celkového vyhodnotenia indikátorov posunula vyššie o dve priečky na tretie miesto.
Tajomstvo úspechu
Podľa posledných výsledkov sú najlepšie hodnotenými stránkami univerzity kvalitné publikácie, ktoré prepájajú odbory a vznikajú v spolupráci s regionálnymi či zahraničnými partnermi.
Zlepšenie oproti minulému roku nastalo aj vo zvýšení počtu zamestnancov zo zahraničia.
Celkovo univerzita získala až štyri najvyššie hodnotenia. „Výborný výsledok sme dosiahli aj pri špeciálnom hodnotení odboru pedagogické vedy, pričom zo zapojených slovenských a českých univerzít získala naša univerzita najlepšie umiestnenie podľa všetkých indikátorov,“ konštatovala Krupová.
Ako školy zvládli koronu
Zaujímavosťou aktuálneho vydania U-Multirank 2020 sú podľa nej zistenia týkajúce sa šírenia ochorenia COVID-19. „Iba tretina univerzít bola schopná zabezpečiť úplné online vyučovanie. Najlepšie pripravenými univerzitami na dištančnú formu boli školy zamerané na vzdelávanie, obchodné štúdie a ekonomiku, tiež väčšie inštitúcie a inštitúcie so širokým disciplinárnym záberom, ktoré boli pravdepodobnejšie schopné zabezpečiť štúdium v programoch online,“ doplnila Krupová.