Správy

Vodičov čakajú ŤAŽKÉ časy! Radnica chce regulované parkovanie v CELOM meste

Trnavská radnica informovala, že parkovacia politika sa už onedlho bude týkať celého územia mesta. Trnavčania môžu pripomienkovať návrh všeobecne záväzného nariadenia.

Ilustračný obrázok k článku Vodičov čakajú ŤAŽKÉ časy! Radnica chce regulované parkovanie v CELOM meste
Zdroj: Mesto Trnava

Do 16. júna sa môžu Trnavčania vyjadriť k návrhu novely všeobecne záväzného nariadenia (VZN) o dočasnom parkovaní motorových vozidiel. Rozširuje už zavedené lokality s regulovaným parkovaním a zároveň zavádza nové tak, že celé územie mesta bude zaradené do zón. Samotné zavádzanie do praxe má prebiehať v postupných krokoch. Uvádza to radnica na svojom webe.

Ďalších sedem zón

Desať už schválených rezidentských zón má byť podľa návrhu rozšírených o ďalších sedem (R11 – R17), pribudnú zóny H1 – H13 a nové označenia dostanú záchytné parkoviská na uliciach Rybníkovej, Kollárovej a Hospodárskej. Návrh VZN obsahuje aj úpravu doby spoplatnenia a sadzobník úhrad za parkovanie, ako aj nové ceny parkovacích kariet.

Poslanecký zbor bude o návrhu rokovať na schôdzi 27. júna.

Čo je cieľom?

Ako informuje radnica, cieľom parkovacej politiky je odstránenie nelegálneho parkovania a dosiahnutie primeranej obsadenosti parkovacích miest v jednotlivých lokalitách mesta. „Je bežným javom, že autá v lokalitách bez regulácie parkujú na zeleni, chodníkoch, v križovatkách, všade, kde si vodiči myslia, že sa zaparkovať dá. Kým jeden obyvateľ mesta má problém nájsť parkovacie miesto, jeho sused v neregulovanej zóne parkuje svoje tri autá, prípadne mu miesto zaberajú návštevníci bez akéhokoľvek vzťahu k mestu, ktorí tu celý deň parkujú zadarmo,“ uvádza mesto. Odpoveďou na problémy s parkovaním je jeho cielené riadenie, ktoré sa dá efektívne dosiahnuť spoplatnením.

„Dôležitým a často prehliadaným faktom je, že Trnava má spomedzi krajských miest najlacnejšie rezidentské parkovanie. Nikde inde neparkujú rezidenti mesta za jedno euro ročne,“ upozorňuje mesto. Príjem z parkovania však nie je primárnym cieľom samosprávy. Peniaze z neho smerujú späť do mobility mesta a do riešenia dopravy. Aktuálne sa pripravuje optimalizácia mestskej autobusovej dopravy, aby bola pre verejnosť ešte dostupnejšia. Mesto sa zároveň usiluje aj o zabezpečovanie nových parkovacích miest v nosných bodoch.

Vyhodnocujú situáciu

V už spustených lokalitách rezidentského parkovania sa situácia priebežne vyhodnocuje. „Regulácia ako taká nadobudne finálne kontúry až vo chvíli, keď bude spustená v celom meste. Dobré nastavenie systému umožní budovať mesto predovšetkým pre ľudí, nie pre autá,“ doplnilo mesto.

Na webe uvádza, akým spôsobom je možné podať pripomienky k návrhu VZN. Nebude prihliadať na také, ktoré podmienky podania nebudú spĺňať.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Ďalšie aktuálne témy

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM