Júlia Vargová Správy Samospráva

Koniec vyjazdeným koľajám: Mesto chystá diagnostiku ciest

Mesto by malo zistiť stav vozovky na úseku vyše sto kilometrov. Naposledy takúto diagnostiku v uliciach Trnavy robili v roku 2016.

Ilustračný obrázok k článku Koniec vyjazdeným koľajám: Mesto chystá diagnostiku ciest
16
Galéria
Foto: Júlia Vargová / Zdroj: Dnes24.sk

Podľa informácií od hovorcu Trnavy, Pavla Tomašoviča, sa mesto snaží využiť finančné prostriedky na opravu a údržbu ciest čo najefektívnejšie. Preto plánuje prostredníctvom súťaže nájsť firmu, ktorá skontroluje stav vozoviek.

„Predmetom tejto zákazky je vykonanie vizuálnej kontroly a kontinuálnych nedeštruktívnych meraní a skúšok vozoviek na 244 uliciach v dĺžke 107 km v meste Trnava,“ hovorí Tomašovič.

„Ich cieľom je určenie hĺbky vyjazdených koľají a následné spracovanie údajov v hodnotiacom softvéri. Predpokladaná hodnota projektu je 50 630 eur bez DPH, pričom konečná suma vyjde z ponuky súťažiacich firiem,“ dodáva.

Ako ďalej ozrejmuje hovorca, Odbor dopravy a komunálnych služieb mapuje stav komunikácií a sumarizuje prípravu podkladov pre rozpočet mesta. Robí tak na základe reálneho stavu komunikácií a požiadaviek v jednotlivých častiach mesta. „Mesto postupovalo formou diagnostiky už v roku 2016 kvôli analýze plánovaných vybraných komunikácií k rekonštrukcii a to formou georadaru, čo umožnilo rozplánovať rozsah i termíny ich rekonštrukcie,“ vysvetľuje Tomašovič.

„Diagnostika bola vykonaná pomocou špeciálnych vozidiel Slovenskej správy ciest, ktoré majú zabudovanú meraciu technológiu georadaru (GPR), systém pre zaznamenávanie videa CamLink spojený s GPS jednotkou, akcelerometer a laserový skener,“ ozrejmuje hovorca.

Diagnostiku naposledy využili na uiliciach Poštová, Tajovského, Mozartova, Markovičova, Šafárikova, Sibírska, Na hlinách a Hajdóczyho, od križovatky so Slnečnou.

Na základe diagnostiky mesto získalo spracované dáta a komplexný obraz o stave cestných komunikácií. Vďaka takto získaným informáciám časti komunikácií buď úplne rekonštruovali, alebo len upravili či vymenili povrch vozovky, ak to stačilo. „Výsledky a závery diagnostiky tvorili podkladovú časť pri vypracovaní projektovej dokumentácie, ktorej súčasťou bol aj výkaz výmer s vyčíslením nákladov spojených s realizáciou,“ dodáva Tomašovič.

Foto: ilustračné

Ulice Trnavy
16
Galéria
Foto: Monika Hanigovská / Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM