Správy

Trnavčania využívajú CYKLODOPRAVU čoraz častejšie: Mesto pripravuje ďalšie NOVINKY

Doprava bicyklami sa v Trnave tešila obľube aj v minulom roku. Mesto chce postupne rozšíriť dĺžku cyklotrás až na 120 kilometrov.

Ilustračný obrázok k článku Trnavčania využívajú CYKLODOPRAVU čoraz častejšie: Mesto pripravuje ďalšie NOVINKY
Zdroj: Mesto Trnava

„Trnavčania jazdia na bicykli čoraz viac. Trend je jasný, dokazujú to dáta zo sčítacích zariadení, ktoré zaznamenávajú pohyb cyklistov na jednotlivých úsekoch cyklistickej infraštruktúry v meste,“ informuje mesto Trnava s tým, že v porovnaní s rokom 2021 vlani Trnavčania využívali cyklotrasy o 18 percent viac.

Frekventované úseky

Podľa radnice je najvyťaženejšou cyklotrasa na Rybníkovej ulici s 315 271 pre­jazdami. V priemere tadiaľ denne prešlo 864 cyklistov. „V roku 2022 padali aj denné rekordy – na uvedenej trase až 1 839 prejazdov za jediný deň. Ďalšími frekventovanými miestami sú cyklotrasy na Špačinskej ceste, v parčíku na Námestí SNP, na Kamennej ceste a na Študentskej ulici. Po každej z nich sa minulý rok prešlo na dvoch kolesách viac než 150 000-krát,“ dodáva radnica.

O 30 percent stúplo aj využívanie cykloveže pri stanici. Vlani uschovala vyše 20-tisíc bicyklov.

Populárne zdieľané bicykle

Rastie aj popularita zdieľaných elektrobicyklov. Medziročne stúpol počet výpožičiek o 77 percent (228 815 jázd). Počas sezóny spravili používatelia v priemere tisíc výpožičiek každý deň. Na jeseň čísla postupne klesali: september – 900 výpožičiek denne, október 700 a november 600 výpožičiek každý deň. S úspechom sa stretol aj projekt Žltých bajkov. Do marca mesto prenajalo všetkých 173 bicyklov a už teraz radnica pripravuje Žltý bajk 2.0. Kupuje ďalších 250 bicyklov, pričom dokopy ich bude až 420.

Aké sú ďalšie plány?

„Aktuálne máme v rámci Trnavy 24,1 kilometra cyklistických komunikácií, pričom mesto ich budovanie financuje takmer úplne z eurofondových zdrojov,“ informuje mesto Trnava.

V tomto roku chce mesto vybudovať 2,2 kilometra dlhý úsek na Ulici Jána Bottu a Štefana Moyzesa. „Medzi pripravované úseky patrí aj cyklotrasa v Modranke, spojnica Hraničná – Modranka a cyklotrasy na Bratislavskej a Stromovej ulici,“ dodáva magistrát. Okrem toho plánuje vytvoriť ďalšie zóny s obmedzenou rýchlosťou na 30 km/h.

„Mesto Trnava systematicky pracuje na tom, aby sa sieť trás rozšírila a následne napojila na cyklotrasy, ktoré by v budúcnosti mali do Trnavy viesť z okolitých obcí. Cieľom je ucelená a efektívna sieť cyklotrás v rozsahu takmer 120 kilometrov,“ prezradila radnica.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Ďalšie aktuálne témy

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM