Trnavčania využívajú CYKLODOPRAVU čoraz častejšie: Mesto pripravuje ďalšie NOVINKY
Doprava bicyklami sa v Trnave tešila obľube aj v minulom roku. Mesto chce postupne rozšíriť dĺžku cyklotrás až na 120 kilometrov.
„Trnavčania jazdia na bicykli čoraz viac. Trend je jasný, dokazujú to dáta zo sčítacích zariadení, ktoré zaznamenávajú pohyb cyklistov na jednotlivých úsekoch cyklistickej infraštruktúry v meste,“ informuje mesto Trnava s tým, že v porovnaní s rokom 2021 vlani Trnavčania využívali cyklotrasy o 18 percent viac.
Frekventované úseky
Podľa radnice je najvyťaženejšou cyklotrasa na Rybníkovej ulici s 315 271 prejazdami. V priemere tadiaľ denne prešlo 864 cyklistov. „V roku 2022 padali aj denné rekordy – na uvedenej trase až 1 839 prejazdov za jediný deň. Ďalšími frekventovanými miestami sú cyklotrasy na Špačinskej ceste, v parčíku na Námestí SNP, na Kamennej ceste a na Študentskej ulici. Po každej z nich sa minulý rok prešlo na dvoch kolesách viac než 150 000-krát,“ dodáva radnica.
O 30 percent stúplo aj využívanie cykloveže pri stanici. Vlani uschovala vyše 20-tisíc bicyklov.
Populárne zdieľané bicykle
Rastie aj popularita zdieľaných elektrobicyklov. Medziročne stúpol počet výpožičiek o 77 percent (228 815 jázd). Počas sezóny spravili používatelia v priemere tisíc výpožičiek každý deň. Na jeseň čísla postupne klesali: september – 900 výpožičiek denne, október 700 a november 600 výpožičiek každý deň. S úspechom sa stretol aj projekt Žltých bajkov. Do marca mesto prenajalo všetkých 173 bicyklov a už teraz radnica pripravuje Žltý bajk 2.0. Kupuje ďalších 250 bicyklov, pričom dokopy ich bude až 420.
Aké sú ďalšie plány?
„Aktuálne máme v rámci Trnavy 24,1 kilometra cyklistických komunikácií, pričom mesto ich budovanie financuje takmer úplne z eurofondových zdrojov,“ informuje mesto Trnava.
V tomto roku chce mesto vybudovať 2,2 kilometra dlhý úsek na Ulici Jána Bottu a Štefana Moyzesa. „Medzi pripravované úseky patrí aj cyklotrasa v Modranke, spojnica Hraničná – Modranka a cyklotrasy na Bratislavskej a Stromovej ulici,“ dodáva magistrát. Okrem toho plánuje vytvoriť ďalšie zóny s obmedzenou rýchlosťou na 30 km/h.
„Mesto Trnava systematicky pracuje na tom, aby sa sieť trás rozšírila a následne napojila na cyklotrasy, ktoré by v budúcnosti mali do Trnavy viesť z okolitých obcí. Cieľom je ucelená a efektívna sieť cyklotrás v rozsahu takmer 120 kilometrov,“ prezradila radnica.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné