Monika Hanigovská Správy Samospráva

Primátor reaguje na petíciu proti cyklotrase: Pristúpil na zmenu, načrtol i parkovanie

Mesto dostalo petíciu proti spôsobu realizácie cestičky pre cyklistov a chodníka na Špačinskej ceste. Primátor odpovedal dotknutej strane v trinástich bodoch. Načrtol aj riešenie problému parkovania.

Ilustračný obrázok k článku Primátor reaguje na petíciu proti cyklotrase: Pristúpil na zmenu, načrtol i parkovanie
Foto: Monika Hanigovská / Zdroj: Dnes24.sk

Mestu Trnava bola doručená petícia s názvom Petícia proti spôsobu realizácie pripravovanej stavby: Cestičky pre cyklistov a chodníka na Špačinskej ceste.

Proti tejto stavbe sa ohradili obyvatelia rodinných domov v tamojšej lokalite, kadiaľ sa má cestičke pre cyklistov vybudovať. Obyvatelia reagujú na možné kolízie s cyklistami ale napríklad aj zhoršený prístup parkovania. Predmetná petícia je považovaná podľa slov mesta za bežnú petíciu, pri ktorej počet podpisov nemá právne účinky.

Mesto Trnava však na základe viacerých podnetov pristúpilo k zmene dokumentácie a to tak, že cyklotrasa bude končiť na Lichardovej ulici.

Petícia tak zmenila pôvodný plán projektu. Mesto nebude počítať s pôvodnou dĺžkou plánovanej cyklotrasy. Projekt riešil pôvodne aj napojenie chodcov a cyklistov zo Špačinskej cesty na Kukučínovu ulicu pomocou zmeny samostatného chodníka a cyklochodníka na spoločný chodník a cyklochodník.

Poukazuje na iné domy

Primátor mesta odpovedal v trinástich bodoch k nesúhlasu so spôsobom realizácie tamojšieho projektu. „Vjazdy a výjazdy z rodinných domov sú riešené v rámci platných zákonov, noriem a technických podmienok Slovenskej republiky a sú prispôsobené zastavanosti územia,“ odpovedá Bročka v dokumente.

Podľa jeho slov je vedenie cyklotrás okolo rodinných domov riešené vo viacerých lokalitách v meste a mesto neeviduje sťažnosti, že by dochádzalo ku kolíziám.

„Výjazd z ulice Lichardova je v rámci riešenia upravený tak, aby bol bezpečný a spĺňal podmienky zákonov, noriem a technických podmienok,“ opisuje ďalej primátor Trnavy.

Ako ďalej dodáva P. Bročka, k sieťam sa v rámci schvaľovania projektu budú vyjadrovať všetci správcovia sietí a mesto Trnava nevidí problém vo vedení inžinierskych sietí v komunikáciách. Tento predmetný úsek má byť podľa slov mesta riešený až po vyprojektovaní okružnej križovatky Špačinská cesta – Kukučínova ulica.

Primátor sa vyjadril aj k zrušeniu stredových ostrovčekov, ku ktorému príde, „ale tým, že budú jazdné pruhy zúžené a tým pádom sa celá šírka komunikácie zmenší nebudú sa musieť chodci dlhšiu dobu zdržiavať prechodom cez komunikáciu, t.j. zmenší sa ich pobyt na komunikácii,“ informuje.

Parkovacie miesta sa zrušia len nevyhnutne

K zrušeniu parkovacích miest má prísť podľa slov primátora len v nevyhnutných prípadoch a to kvôli vybudovaniu autobusovej zástavky a kvôli úprave nároží križovatiek tak, aby boli zabezpečené rozhľadové pomery a tým aj celková bezpečnosť.

„Parkovacie miesta, ktoré budú zrušené v rámci budovania autobusovej zastávky, budú nahradené na mieste autobusovej zastávky pri obchodnej akadémii, ktorá bude premiestnená pred rodinné domy,“ dopĺňa primátor.

„Mesto Trnava plánuje problém s parkovaním v tejto lokalite riešiť ďalšími projektami, ktoré majú zabezpečiť prírastok parkovacích miest pre túto lokalitu,“ prezrádza Bročka v odpovedi na petíciu.

Prekládkou autobusových zastávok dostaneme z dvoch zastávok jednu, čo je podľa primátora v dokumente efektívnejšie riešenie.

„Podľa platných zákonov, noriem a technických podmienok nesmie byť žiaden priechod ukončený v zeleni. Preto dôjde aj k vybudovaniu chodníka tak aby bol zabezpečený pohyb chodcov po chodníkoch (spevnených plochách),“ ozrejmuje ďalej Bročka v dokumente. Kompletné odpovede primátora Trnavy k petičnému výboru si môžete prezrieť TU.

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info z Trnavy a okolia

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM