Rôzne Správy

Bezplatné poradenstvo v Trnave: Spotrebiteľské centrá budú dostupné aj tento rok

Aj v trnavskom sídle Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) v roku 2019 zdarma poradia spotrebiteľom pri viacerých problémoch.

Ilustračný obrázok k článku Bezplatné poradenstvo v Trnave: Spotrebiteľské centrá budú dostupné aj tento rok
Zdroj: TASR

Spotrebiteľské poradenské centrá Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) budú aj v roku 2019 k dispozícii spotrebiteľom v Prešovskom, Košickom, Trnavskom a Bratislavskom kraji. Petra Vargová Čakovská zo S.O.S. informovala, že štyri ich sídla v Poprade, Košiciach, Trnave a Bratislave aj v tomto roku bezplatne poradia spotrebiteľom pri viacerých problémoch.

Bezplatné poradenstvo poskytujú osobne, mailom i telefonicky.

Trnavčanom takéto centrum poslúži napríklad pri pomoci s reklamáciami či zmluvami. „Napr. pri nevybavení reklamácie chybných výrobkov a nekvalitných služieb, odstúpení od zmluvy, problémoch so zmluvami o dielo, neprijateľnými zmluvnými podmienkami, nekalými praktikami či inými problémami z oblasti spotrebiteľskej ochrany,“ vymenovala Vargová Čakovská. Dodala, že kontaktné osoby spotrebiteľom poradenstvo poskytujú v určených hodinách, ktoré sú zverejnené na stránke S.O.S. a po dohode aj mimo nich. Zodpovedajú otázky spotrebiteľov a v prípade mimosúdneho riešenia ich v komunikácii s predajcami či inštitúciami aj aktívne zastupujú.

„V štyroch poradniach S.O.S. za deväť kalendárnych mesiacov minulého roka prijali spolu 414 podnetov. V prospech spotrebiteľov sa nám podarilo získať spolu rôznymi formami, ako je napr. vrátenie kúpnej ceny, výmena tovaru, zľava z ceny či iné finančné i nefinančné benefity spolu už vo výške 87.956 eur,“ sumarizuje predseda združenia Michal Fáber minuloročnú činnosť. Dodal, že problémy spotrebiteľov sa v roku 2018 najčastejšie týkali finančných služieb – bankových a nebankových úverov či poistenia.

Druhú veľkú skupinu podnetov tvoria reklamácie obuvi. Nasleduje elektronika, najmä reklamácie mobilných telefónov a počítačov, problematické zmluvy o dodávke elektriny a plynu, predaj mimo prevádzkových priestorov, stavebné a remeselné práce, zmluvy o dielo či reklamácie nábytku, zájazdov a cestovných služieb. „Rastie aj počet reklamácií motorových vozidiel,“ upozornil Fáber.

S.O.S. poskytuje aj špecializované poradenstvo predajcom a poskytovateľom služieb, seniorom a zdravotne hendikepovaným. Minulý rok zorganizovali aj jednodenný tréning pre zástupcov spotrebiteľských združení a iných vzdelávacích inštitúcií s názvom Pripravení na spotrebiteľské právo, spolu s 20 vzdelávacími workshopmi. „Na nich sme malých a stredných podnikateľov oboznámili s európskou a slovenskou legislatívou na ochranu spotrebiteľa. Workshopy sa konali v Bratislave a Trnave a poslúžili ako výborná propagácia problematiky spotrebiteľsky ústretového prístupu v radoch obchodníkov,“ dodala Vargová Čakovská s tým, že v tejto aktivite plánuje združenie pokračovať aj v roku 2019.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM