Ilustračný obrázok k článku Valentínsky prieskum trnavskej fakulty: Najčastejším darčekom je romantická večera
Zdroj: TASR

Valentínsky prieskum trnavskej fakulty: Najčastejším darčekom je romantická večera

Trnavská vysoká škola skúmala, ako prežíva mladá populácia sviatok zamilovaných.

Monika Hanigovská Rôzne
Monika Hanigovská Rôzne

Valentínsky prieskum trnavskej fakulty: Najčastejším darčekom je romantická večera

Trnavská vysoká škola skúmala, ako prežíva mladá populácia sviatok zamilovaných.

Ilustračný obrázok k článku Valentínsky prieskum trnavskej fakulty: Najčastejším darčekom je romantická večera
Zdroj: TASR

Valentín neobišiel ani Trnavu. Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave na vzorke 435 respondentov vo veku 19 – 25 rokov v období 1. – 12. 2. 2019 vykonala prieskum, v ktorom zisťovala, ako sa dotýka sviatok mladej populácie. Viac nám prezradil Peter Krajčovič z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.

„Najčastejším darčekom je romantická večera, ale aj vstupenky, víkendový pobyt, či dezerty. Väčšina z mladých ľudí si však kúpu darčeka necháva na poslednú chvíľu,“ informoval o prieskume Peter Krajčovič.

„Nakupuje sa prevažne v e-shopoch a nákupných centrách. Výber darčeka pritom najviac ovplyvňujú túžba, resp. preferencia partnera a odporúčanie známych,“ doplnil Krajčovič.

Len väčšia polovica mladých

Valentín neoslovil každého. „Zaujímavým zistením je, že kúpu valentínskeho darčeka plánuje len niečo viac ako polovica mladých ľudí. Viac ako 45 % z nich je ochotných investovať do kúpy darčeka maximálne 30 eur. Takmer štvrtina respondentov uviedla, že plánuje kúpu darčeka v hodnote do 10 eur a takmer 18 % do 60 eur,“ stojí v správe výskumu.

„V porovnaní s vianočnými nákupmi ide o výrazný rozdiel. Kým na vianočné darčeky boli mladí spotrebitelia ochotní minúť takmer 200 eur, v prípade valentínskych darčekov je to maximálne 60 eur,“ uviedla Vladimíra Jurišová, vedúca Katedry marketingovej komunikácie UCM v Trnave.

Najmenší vplyv má reklama. Takmer 60 % respondentov uviedlo, že si finančné prostriedky na kúpu darčeka zarobí. Približne 40 % využije vlastné úspory.

Zaľúbenci prekvapili

Darčeky táto generácia nakupuje predovšetkým prostredníctvom e-shopov (35 %), ale aj nákupných centier (25 %) a kamenných obchodov (takmer 29 %). „Vzhľadom na to, že generáciu súčasných „milléniálov“ charakterizuje využívanie online prostredia, sú výsledky prekvapujúce. Môžu však súvisieť s tým, že si nechávajú kúpu darčeka na poslednú chvíľu, a tak vo väčšej miere využívajú aj klasické kamenné predajne alebo nákupné centrá. Tie sú v obľube stále a tešia sa veľkej návštevnosti aj zo strany tejto generácie spotrebiteľov,“ doplnila V. Jurišová.

Väčšina respondentov si nákup valentínskeho darčeka necháva na poslednú chvíľu. „Iba 31 % opýtaných uviedlo, že nákup plánuje dlhodobo. Najčastejším výberom je pritom romantická večera, nasledujú lístky do kina alebo na kultúrne predstavenie, spodné prádlo, víkendový pobyt, kvety, dezert alebo kniha,“ prezradil Peter Krajčovič.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín