Monika Hanigovská Rôzne

Rekonštrukcia na Mikovíniho bude zložitejšia: Opravený most by mal slúžiť desaťročia

Rekonštrukcia sa začne o niekoľko dní. Mestská samospráva si po skončení prác na Mikovíniho ulici sľubuje od tohto kroku niekoľko výhod.

Ilustračný obrázok k článku Rekonštrukcia na Mikovíniho bude zložitejšia: Opravený most by mal slúžiť desaťročia
Zdroj: TASR

Z dôvodu rekonštrukcie mosta sa uskutoční úplná uzávierka na Mikovíniho ulici v Trnave. Ako už informovalo mesto, doba uzávierky je naplánovaná od 07.00 hod. dňa 04. 02. 2019 do 22.00 hod. dňa 03. 05. 2019.

Mestská samospráva vyčíslila cenu stavby na 1 064 758 eur. Projekt je financovaný z úveru, ktorý prijalo Mesto Trnava na tento účel.

Mestská samospráva začala s rekonštrukciou Mikovíniho ulice v októbri minulého roka. „Dve etapy rekonštrukčných prác od Zelenečskej po most a od mostu po Priemyselnú ulicu sme v minulom roku zlúčili do jednej súťaže na zhotoviteľa. Náš plán bol začať druhou etapou od mostu po Priemyselnú ulicu, lebo pri rekonštrukcii prvej časti by nás priestorovo obmedzovala výstavba bytového komplexu Miko. Tesne pri chodníku bola totiž vykopaná jama pre podzemné parkovisko budúceho bytového domu a zastabilizovanie tohto úseku chodníka by bolo problematické,“ hovorí vedúci odboru investičnej výstavby Mestského úradu v Trnave Dušan Béreš.

Museli sa odchýliť od projektu

„Počas realizácie tejto časti sme sa museli trochu odchýliť od projektu, lebo aj keď sa robili pri projektovaní georadarové skúšky, nečakane sme objavili v podloží dve veľké betónové dosky značnej hrúbky. Ich vybúranie sa nám javilo ako neefektívne, preto sme sa rozhodli, že ich ponecháme na mieste a len vyfrézujeme podklad do potrebnej hrúbky, aby sme naň mohli položiť nové finálne vrstvy v pôvodnej vyprojektovanej výške,“ opisuje vedúci odboru investičnej výstavby Mestského úradu v Trnave.

Ako uviedla trnavská radnica vo svojej správe, ďalším prekvapením bola mimoriadna hustota inžinierskych sietí na ľavej strane cesty v smere od Zelenečskej po Nitriansku cestu, ktorá znemožnila výsadbu zeleného pásu vo vyprojektovanom tvare a rozsahu.

Odstrániť, očistiť, opraviť a položiť

Druhá časť rekonštrukcie zahŕňa obnovu mosta a preto, ako informuje mesto bude zložitejšia. „Musíme najprv odstrániť všetko až na železobetónový skelet, očistiť a opraviť celú mostovú konštrukciu a až potom položiť nové povrchy vozovky,“ vysvetľuje ďalej Dušan Béreš a dodáva, že opravený most by mal bez problémov slúžiť ďalšie desaťročia.

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info z Trnavy a okolia

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM