Viskupič sa stal novým predsedom TTSK: V kraji vidí niekoľko "nášľapných mín"

A je dobojované. Na poste predsedu Trnavského kraja nastane zmena. Novým prvým mužom TTSK sa stal Jozef Viskupič.

Ilustračný obrázok k článku Viskupič sa stal novým predsedom TTSK: V kraji vidí niekoľko "nášľapných mín"
Zdroj: TASR

Novým predsedom Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) sa v tohtoročných voľbách stal Jozef Viskupič (OĽaNO, SaS, KDH, OKS, Zmena zdola, DÚ) so ziskom 43,11 percenta hlasov (48 307 voličov). Vyplýva to z konečných neoficiálnych výsledkov, ktoré zverejnil Štatistický úrad (ŠÚ) SR.

Jeden povraz so starostami

Prvé kroky Jozefa Viskupiča (OĽaNO, SaS, KDH, NOVA, OKS a Zmena zdola), ktorý by sa podľa predbežných neoficiálnych výsledkov mal stať novým trnavským županom, povedú k samosprávam, teda k starostom a primátorom. Povedal to novinárom vo svojej víťaznej reči, v ktorej načrtol prvé kroky v úrade.

Aby samospráva dávala občanom logiku a zmysel, župan musí ťahať za jeden povraz so všetkými starostami a primátormi. Ak sa spojíme a ak tu nebude ignorácia, tak z neviditeľného úradu samosprávneho kraja sa stane úrad, ktorý bude starostom a primátorom pomáhať,“ myslí si.

Viskupič tvrdí, že v Trnavskom kraji je niekoľko nášľapných mín. „Letisko Piešťany, vypuklý problém s internátom vo Voderadoch, vysoký dlh, dopravné problémy v Hlohovci a v Senici. Toto budú priority,“ avizoval. Za absolútne potrebný považuje aj hĺbkový audit na úrade, o jeho záveroch chce informovať.

Zmena po 12 rokoch

V súvislosti s letiskom v Piešťanoch Viskupič poznamenal, že v decembri môže mať na účte nulu. „Ja som deklaroval, že kraj bude naklonený takým dohodám, aby neexistovali scenáre likvidácie letiska a tzv. skrytej privatizácie,“ pripomenul.

Na otázku, či jeho víťazstvo ovplyvnil aj fakt, že doterajší župan Tibor Mikuš vládol v Trnave už 12 rokov, Viskupič odvetil, že určite áno. „Ak pán Mikuš odíde z toho úradu, zbavíme sa posledného politika v exekutívnej funkcii z temných čias HZDS. Toto zohrávalo veľkú úlohu aj v kampani,“ myslí si.

Úspech svojej kampane však vidí aj v jasnom pomenovaní programových priorít. „Rozdelili sme ho na osem odhodlaní, pomenovali sme základné agendy a poskytli sme konkrétne riešenia. Program beriem ako záväzok,“ uistil s tým, že odchádzajúce vedenie neposkytlo žiadnu víziu do roku 2022.

Výdavky na kampaň spočítané zatiaľ nemá, odhaduje, že stála niečo viac ako 100 000 eur. „Bolo to veľmi milé,“ uzavrel Viskupič.

Zdroj: TASR

Odporúčame